SAYANG KOWG!

Monday, 11 June 2012

Wah, Pegawai Beruniform...Anda Sangat Kelakar!




Aku pg kerja naik motor..
Mat rempit bertauliah katanya..
Hari2 aku terpaksa merempuh..
Jalan2 jammed kat KL ni..
Nasib baik naik motor...
Tapi hari ni...
Jammed memng luar biasa..
Mungkin sebab cuti sekolah..
Dah berakhir..
N hari ini hari Isnin..
Itu yg jammed tak ingat..



Tapi..
Bukan jammed yg aku nak cerita...
Tapi pasal gelagat seorang..
pegawai beruniform..
Yang menunggang motorsikal..
Sama macam aku..



Sakit gila hati aku tengok..
Gelagat pegawai beruniform tue..
Bawa motor..
Sekejap ke kanan dan ke kiri..
Dengan tak bagi signal..
Memang kena "PIn, POn" la kan ...
Dengan motorsikal n kereta lain..



Kalau nak bawak macam haram pun..
Buka la dulu baju uniform kau..
Pakai t shirt, rempitlah kau!
Ini tak..
Memalukan pegawai beruniform je..
Tak perlu aku sebut dia kerja apa..
Tak masuk exam ok!



Behave lah sikit ok..
Ramai mata yang sedang memerhatikan anda..
Dah la memang orang ramai..
Tak berapa nak berkenan..
dengan pegawai beruniform ni..
Kau pulak buat perangai..
Adoyai!




Post a Comment