SAYANG KOWG!

Monday, 16 April 2012

Woit, Budak! Jangan Panggil Aku Pakcik!




Aku ada satu masalah besar..
Orang cakap..
Muka aku nampak mature..
Berbanding usia aku..
Kalau bahasa kasarnya,
Nampak tua dari usia...
Tapi xda la semua orang cakap,
Tapi pernah la jugak orang tegur..



Nak dijadikan cerita,
Hari tu aku naik motor..
Nak pg kedai...
then nmpak ada sekumpulan budak..
Tengah main dekat ngn motor aku..
Then aku naik la motor tue..
tetibe aku dgr ada sorang budak..
dalam darjah 5 jerit..
"Acik, Tongkat!"
Rupa2 nya budak tue..
Cakap kat aku..



Then semalam pula,
Aku naik motor juga..
lalu kat sekumpulan budak..
Then sorang budak jerit..
Dalam darjah satu kot,
"Pakcik, nak duit singgit!"
Aku ingt dia cakap kat sapa..
Tgk kanan kiri..
Aku je yg ada..



Nak marah pun tak boleh..
Tak marah, bernanah dalam hati..
Hahaha..
Tapi kan ada gaks orang tanya aku..
Adik student lagi ka?
So, yang mana aku nak percaya..
Ada yang cakap aku tua dr usia..
Ada yang cakap aku nampak muda..
Adoyai!




Post a Comment