SAYANG KOWG!

Monday 23 April 2012

MISI AZAM 2012 : Keluar Duit Lagi!




Hari Sabtu baru ni..
Aku pg jmpe lawyer..
Yang uruskan pinjaman perumahan..
CIMB Bank aku..
Jmpa kat One Utama..



Masa tue,
Aku kena tandatangan..
Beberapa dokumen...
Macam2 la..
Ada Deed of Assignment..
Ada Power of Attorney..


Then,
Masa tu juga,
Dia bagi invoice..
Untuk legal / lawyer fees..
Korang tau berapa???
RM 2, 107.20!
Tadaaaa....!
Hahahha..



Tapi bila telitikan invoice tue..
Ada certain things macam unreasonable..
Contoh macam ada satu item..
"Purchase documents"..
Sampai RM 200..
Beli dokumen apa pun..
Tak tulis..
Dokumen apa ntah sampai RM 200?



Then Land Search pula..
sampai 90 inggit..
Lawyer SNP pun charged RM 30 je..
Then tetibe ada "Miscellaneous"
Hello!
Kalau sume benda dah charge..
nak buat apa lagi item Miscellaneous dibubuh?



Korang tak faham, kan?
Tak pa2..
Nanti bila korang nak beli rumah..
Rujuk balik entry aku nieyh..



Kejap lagi..
Nak kol lawyer..
Suruh dia revise balik harga..
Doakan aku!




1 comment:

vendoline said...

aik nape rasa mcm dh lama tak bukak blo lelaki ini.heheheh wee