SAYANG KOWG!

Wednesday 2 May 2012

Peluang Kali Kedua...




Bila kita bercakap tentang peluang..
Ramai yang cakap..
Peluang hanya akan datang sekali...
Takkan ada peluang kedua..
Jadi, peluang yang datang..
Ambillah, jangan lepaskan..



Tapi aku tak percaya!
Aku lebih percaya dengan rezeki Allah..
Dan takdir yang dah ditetapkan...
Kalau betullah benda tu rezeki kita...
kalau kita terlepas..
Lain kali InsyaALLAH..
Akan datang lagi..
Mungkin dalam bentuk yang lebih baik..



Macam aku sekarang..
Aku terlepas satu peluang..
Yang bakal merubah masa depan aku...
Tapi tanpa disangka-sangka..
Peluang itu datang lagi..
Walapun dalam bentuk yang lebih sukar...



Hmm..
Aku percaya..
Kalau betullah peluang yang ada..
Rezeki aku..
Pasti rintangan atau cabaran..
yang bakal aku lalui..
Akan jadi mudah..
Kalau itu rezeki aku...



Doakan aku!



1 comment:

Mun said...

insyaallah... pasti ada peluang yg lain.. mgkin peluang yg pertama yg kita terlepas tu... sebenarnya bukan yg terbaik..

yakin dan percaya pada Allah swt.. kerana Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk diri kita..