SAYANG KOWG!

Thursday 13 December 2012

Status Facebook Anda : Ujian Allah




Aku pernah dengar sebelum ni pasal satu quote yang memang berkesan gila kalau korang ada masalah. Selalu bila aku ada masalah or ujian yang datang, aku selalu ingat pasal quote ini. Jadi, aku nak share dengan korang lah, manalah tahu membantu.


"Allah does not burden a person beyond his capacity"


Cakap Mat Saleh aku hari ini. Ala, sekali - sekala nak ber'feeling2' mata biru kulit putih. Apa salahnya, kan? Haha. Quote kat atas, aku curi dari status Facebook kawan sekolah menengah aku. Faiznur Fyda namanya. 


Jantan-jantan keparat kat luar sana, yang mana-mana masih single nak try ngorat, silakanlah! Dulu masa sekolah menengah dia cantik, tapi tak tahulah macam mana sekarang. Haha. Ok, back to our main topic today.


Maksud quote kat atas, bagi sapa-sapa yang tak faham Bahasa Inggeris.. Allah takkan menguji hambanya melebihi daripada had keupayaannya. Setiap cabaran or ujian yang Allah bagi kat kita, Allah tahu kita boleh mengharunginya. 


Tapi, cara kita untuk selesaikan masalah itu sahaja, itu yang kita kena tahu. Jadi, jangan takut, jangan marah, kalau Allah turunkan ujian kepada kita. Sebab kita sebenarnya mampu untuk menyelesaikannya.


Chaiyok2, jangan masam-masam muka, sedih-sedih! 
Senyum sikit :)



6 comments:

a.R said...

ah tersenyum sampai ke telinga dah ni ha..hahaha~

Unknown said...

senyum pun senyum jugak , senyum lebih lain pulak jadinya . haha

Si Matatajam said...

Betoi tu..setuju ngan quote tu..akak senyum kat sini gak ^____________^

kak tie said...

jangan senyum sengih sorang2 dah ler....hihi....nanti orng salah tafsir lak

misz aisya said...

yup, so true. sbb tu kita kena sentiasa brsangka baik dgn Allah. setiap yg brlaku kan ada hikmah tersembunyi. :)

emarieys said...

selagi boleh senyum..kita senyum jer..