SAYANG KOWG!

Thursday 20 December 2012

Wreck It Ralph : Filem Animasi Yang Mampu Buat Kita Menangis



Semalam aku sempat tengok filem animasi Wreck It Ralph. Seperti biasa, mood kanak-kanak aku menyeru untuk tonton filem animasi ini. Walaupun dah agak lama ditayangkan, tapi baru semalam aku berkesempatan nak tengok.


Pernah main game Fix it Felix tak? Aku pun tak ingat sama ada aku pernah main or tak. Tapi aku rasa macam aku pernah tengok Ralph and Felix tu masa kecil. Oh, lupakan aja! Yang penting sekarang, filem Wreck it Ralph. Bukan Game Fix it Felix.





Cerita ini mengisahkan Ralph yang nak sangat jadi baik. Bukan apa, dia dengki tengok Felix disanjung orang, ada orang bagi makan, dapat tinggal tempat cantik. sebab itu, dia keluar dari permainan dia, dan masuk permainan lain untuk dapatkan pingat, untuk buktikan kepada kawan-kawan dia.


Permulaan cerita, pada aku agak bosan. Tak ada kelakar, so agak bosan la. Tapi dah di pertengahan cerita, terutamanya bila Ralph masuk dalam game Sugar Rush, cerita dah makin best. Suka aku tengok watak Vanellope berkawan dengan Ralph. Sangat sweet!


Ada part yang juga boleh buat korang menangis. Part bila Ralph rosakkan kereta yang dia dan Vanellope reka supaya Vanellope dapat menyertai pertandingan lumba kereta. Part tu memang tacing habislah. Tapi tak adalah sampai aku menangis basah seat pawagam. Aku cuma tersentuh aja.


Keseluruhannya, cerita ini boleh dikategorikan sebagai filem animasi 'boleh tahan'. Ok lah kalau nak layan. Tapi kalau tak tengok pun tak apa. Hehe.


3.8 Bintang!