SAYANG KOWG!

Friday 11 January 2013

Hari Ketujuh Cirit-Birit



Ok. Entry ini kotor sedikit. Tapi ada gua kesah? Haha. Aku nak juga umumkan kat seluruh dunia yang aku sedang mengalami cirit-birit yang terlalu amat sangat menyeksakan. Paling best, ini adalah hari ketujuh. Mampu?


Mesti korang tak mampu kan? Alami sakit perut dan cirit birit selama tujuh hari. Teruk wwwooo wa cakap sama lu. Sakitnya Tuhan sahaja tahu. Masuk keluar tandas setiap masa. Memulas-mulas perut aku. Waa.. Sakit.




Semua benda dah cuba. Pil ceketeon (tak reti nak eja, malas nak google), minum air teh kelat. Tapi masih tak jadi-jadi lagi. Aku rasa nak gigit-gigit je sapa yang cakap minum air teh kelat dapat hilangkan cirit-birit. Tak jadi lah! Dah tiga kali aku cuba. 


Esok, kalau masih jadi lagi, memang aku bertekad nak jumpa doktor. Bukan nak jimat duit, company aku bayar kot Medical Expenses, tapi aku tahu, pergi jumpa doktor, dia just bagi ubat sahaja. Bukan cek aku betul-betul pun. Tension betul.


Ok tu je nak update. Doakan perut kau ok cepat. Tak sabar mahu makan benda-benda pedas lagi. Haha.


16 comments:

Unknown said...

ce minum air garam takpun hundred plus buang gasnye

aku slalu skit cmtu

doc injek kot

sakit wuwuwuw

Nurul Says said...

get well soon awak

Unknown said...

betul kata iffah tu.tapi bukan garam masak kat dapur tu.hehehe pi cari kat farmasi.7E pun ada juai.Harap2 lega na cerryberry tu.sian lak baca.7 hari lak tu..sabaq2.

vendoline said...

G klinik la bro.....jgn tunggu lama2

nine said...

beli teh orang kampung, confirm ceri beri. ekhem

ejulz said...

penah gak kene.. alhamdulillah xde la sampai 7 hari.. hehe

UniMeOw said...

weyh,,kalo sampai 7hr 2 mmg dah kronik aw! >_<

ubat yg doc bagi pun leh bagi lega pe...haipppp~~~

get well soon!

::FAIZ:: said...

pg la hospital. k

hazwan hairy said...

pernah 5 hari ja kau lma gila..haha

MalizaMah said...

pernah kena 2 hari jew... tu pun dh lembik.

Engku Muzahadin said...

Biasa minum teh pekat campur limau kasturi dah okay...Hundred plus pun ok gak.. Slalu kalau kena, bias agak sapu minyak gamat kat perut..Berkesan ja stkat ni..

kurus said...

aduhh semua dah cuba ke dik ??

biasanya pil cikettek oun tuu ok .. hurmmmmmm

harap2 cepat sembuh !

THE AUTHOR said...

Semoga cepat sembuh bro...
Makan pil herba cina tu pil chi...aku pun tak hafal namanya

Unknown said...

Ya aku tahu blog ko semakin glam dho... ha ha ha aku bangga.. ada perubahan pada follower ko tu.. keep it up...

len kali makan jan lupo baco bismillah :P

kak tie said...

kalau ikut petua orng2 tua,ikat tali kasut kat leher..hihi

Anonymous said...

Pastu jd ape plak