SAYANG KOWG!

Thursday 31 January 2013

Ulasan Filem : Juvana



Semalam aku pergi wayang tengok filem Juvana. Dah lama rasanya aku tak tengok filem Melayu kat pawagam. Ini pun aku pergi sebab kawan baik aku excited sangat nak tengok. Aku pergi teman je la. Lagipun aku tak tertarik dengan filem Juvana sebab aku tak tengok pun drama Juvana ni. Haha.




Apa yang aku boleh cakap. Aku suka dengan filem ini. Sisi gelap dan ganas yang cuba ditampilakn dalam filem ini menjadi. Lakonan pelakon-pelakon dalam filem ini juga terbaik. Paling menonjol tentunya Sharnaaz Ahmad. Tapi ada kalanya terlampau berlebih-lebih. Sederhana itu lebih bagus rasanya.


3/4 daripada filem ini aku suka. Maksud aku bermula dari permulaan, pertengahan aku suka. Tapi part nak penghabisan, aku nak tergelak pun ada. Agak kelakar. Part bermula dari ada rusuhan berlaku. Nak tahu kenapa aku cakap kelakar? Tengok sendiri.


Banyak benda yang aku sebenarnya tak faham dengan cerita ni. Tapi aku tak nak spoilkan mood korang yang dah terkinja-kinja nak tengok sangan filem Juvana ni. Kalau korang tengok, korang akan tahu kenapa aku cakap banyak benda yang aku tak faham.


Part paling best? Aku suka part Apek bergaduh dengan Lan Todak dalam bilik mandi. Aksi menjadi! Aku juga suka idea nak gaduh bertumbuk, guna sabun buku then balut dnegan kain tuala. Haha. Sangat-sangat best!


Overall, agak memuaskan. 3.5 Bintang.


12 comments:

ikaa said...

yeke...btw sy belum tonton lgi..cinema jauh sgt..hmmm

Unknown said...

alaa.. apa yang kelakar tu.. filem ni x masuk senarai wajib tonton kat pawagam la hehe

Kak iman said...

adoi bunyi mcm bez nh..sdgkn citer kt tb3 pon dh bez nh pe kan ag filem..xsabau nk tgk kat cerita master nh

Mahamahu said...

Susah nak expect sebab bila drama jadi movie kurang menyengat dan kurang umppp... tapi tak tahu la kali ni tak tgk lagi harap2 tak menghampakan lah..

Unknown said...

tu la aku ckp best.... aku lagi suka citer2 cam ni dr citer2 melayu yg tarik penonton guna pelakon mompan/lelaki yg kacak tapi lakonan tak le bla... ni derang ni pendatang baru yg berbakat.... camni le baru best...

hazwan hairy said...

iktukan smlm nk tgk cerita ni tp last2 xrmai so tukar tgk parker..best weh..

afzalsukasuki said...

aku tengok pon..si shahnaz berjaya bawak watak psycho dia.hoho

tapi aku blom tengok lagi.malam karang la aku pegi

ewanthology said...

hurmmm.... macam so so je ceritanya kan

♥cikmOt♥ said...

sampai hati...p tak ajak...huh

Anonymous said...

mcm besty je dr review ni

THE AUTHOR said...

Ramai yang kata best..
kutipan pun dah 1.4 juta

wantie said...

ganaz tak filem ni?