SAYANG KOWG!

Wednesday 18 July 2012

Review Novel : Bisik oleh Syaihan Syafiq




Ok..kali ni kita review pulak..
Novel Bisik oleh Syaihan Syafiq..
Juga keluaran Buku Fixi,
Aku bukan orang yang berpengalaman..
Dalam bidang penulisan..
Tapi aku just nak kongsi..
Apa yang aku rasa..
Bila baca novel ni...







First bila aku baca Prolog..
Aku dah gelak bantai2...
Sumpah sempoi!
Aku ulang, ulang n ulang..
Baca prolog dia..
Prolog sgt2 catchy!
Menyebabkan aku terus nak baca..
N tertanya2 apa sebenarnya berlaku...


Then bermulalah plot penceritaan..
Yang pada aku berkembang dengan sgt2 baik..
Aku suka cara penceritaannya...
Berkembang dengan baik..
Di awal penceritaan.


Paling aku suka..
Cara penulisan dia..
Sgt2 sempoi habis!
Rileks giler!
Tak perlu aku nak hadam..
N baca ayat berbunga-bunga..


Tapi pada aku..
Ada part yang macam tak best..
Macam part dia n Ayu..
Ada hubungan sulit..
Pada aku tak perlu..
Tapi mungkin pada penulis..
Itu perlu untuk panjangkan cerita...


Endingnya..
Haha..Memang aku dah jangka..
So, element suprise tak ada..


Overall,
Novel yang wajar dibeli..
Pujian lebih diberi..
Cz cara penulisan sgt2 aku suka!



7 comments:

vendoline said...

promoter novel lak..alamk kalau ending tak best tak mengat nak bace dh.hehe kalau leh ending biar tangkap leleh nya..

Nur Khairul Azizi said...

Assalamualaikum...

Promote jangan tak promote lak ye...anyway MYideakini dah follow sini, jangan lupa singgah & follow blog MYideakini lepas ni ye...

Nak tambah & ramai kenalan jom join segmen MYideakini...

www.myideakini.com

Scha Nazri said...

Buku fixi memang bahasa dia cam tu. best kan? :)

aReLaN said...

jarang jumpa laki2 baca novel.hoho

Unknown said...

promosi novel...memang menggoda habis!rasa nk terbeli2 la novel tu...

Cikrosecute said...

cam best jer novel tue...hihihi...sis sekrg tak sempat nak baca novel.lsibuk melayan anak. ...

Cikrosecute said...

follow blog nie