SAYANG KOWG!

Saturday 10 November 2012

Alhamdulilah.. Sudah di Kampung.





Semalam aku meredah hujan juga untuk ke Kepong Sentral. Terpaksalah basah-basah. Nak balik kampung katanya. Berkorbanlah sikit. Nasib baik bila sampai aja, cun-cun train dah ada. Kalut jugalah aku. Sampai baki beli tiket pun aku tak ambil. Huhu.


Punyalah lama duk dalam train. 2 jam juga. Ada dua kali berhenti kat dua stesen lama sangat. Tak tahulah kenapa. Dah lama aku tak guna perkhidmatan komuter, ingtkan ada perubahanlah. Sama aja! Tak berubah pun in term of kelembaban dia.


Sampai kat stesen Seremban, kena tukar train lah pula. Train yang aku naik ni, tak pergi sampai Sungai Gadut. Terpaksalah tunggu train lain. Nasib baik 10minit aja menunggu. Dah sampai kat Sungai Gadut, kebetulan ayah aku pun dah sampai kat situ. Huhuh. Nasib baik aku tak menunggu. 


On day way nak balik rumah singgah makan kat Tampin jap. Isi perut. Sampai kat rumah , ibu dan adik-adik aku dah tidur. Tapi ibu aku terjaga bila aku, abang aku dan adik sorang lagi, bising- bising kat ruang tamu.


Bestnya dapat berkumpul ramai-ramai macam ini. Pagi tadi, gotong-royong bersihkan rumah kami yang dah lama tinggalkan. Harap je baru buat, tapi tak duduk pun. Cepatlah ibu dan ayah aku bersara. Dapat duduk rumah baru ini.



17 comments:

nurhuda said...

alhamdulillah :D

maszull said...

assalamualaikum ....sampai juga akhirnya...:)

Unknown said...

mesti seronok...

kurus said...

alhamdulillahhh dah sampai
syok kan balik kg ;))

kucing hitam said...

alhamdulillah..selamat sampai..=)

Si Matatajam said...

Alhamdulillah selamat dah yek...dah lama akak x naik tren...

cik.einaaa said...

seronokkan duk kampung;)

IntaNBerliaN said...

best kan bila balik kg... dpt mkn masakan ibu :-)

Nurfara Hani said...

best kan balik kampung. tapi perjalanan tak best.kalaw boleh nak terus cepat sampai rumah.

MalizaMah said...

jeles nyer ada kampung..
waaaaaaa

Luqman Zakaria said...

untungler dpt balik kg!

Salmi said...

Alhamdulillah dh selamat sampai.. Dah semestinya seronok dpt berkumpul satu keluarga.

UniMeOw said...

untong la dah balik kg...aku x jeles! >_<

Unknown said...

orang jauh dah balik >_<

Hazmin Hamudin said...

Kalau dapat naik koc komuter yang baru tu best sikit.. Siap ada cerita kartun dalam tu. Haha

a.R said...

happening kalau ramai adik beradik....

NZ said...

balik kampung memang best!