SAYANG KOWG!

Tuesday 14 August 2012

Pelancong Jepun Datang Rumah Aku...



Hujung minggu lepas..
Ada sorang pelancong Jepun..
Datang rumah aku..
Actually aku ada sorang kawan..
Dia belajar kat Jepun..
Then sekarang tengah cuti,
Kebetulan pula kawan dia dari Jepun..
Nak datang melawat Malaysia,
So, dia bawalah datang,
Tidur rumah aku..


Sepanjang dia kat rumah aku,
Kawan aku ada bawa dia..
Pergi beberapa tempat,
Macam KLCC, One Utama,
Batu Caves n Uptown Kota Damansara,
Bila aku tanya,
Dia cakap dia sangat2 suka,
Pergi Batu Caves,
N Dia nak bawa girlfriend dia datang sini..


Apa yang pendapat dia pasal Malaysia?
Dua benda dia bagitahu..
Malaysia sangat2 jammed..
(Kebetulan dia datang masa bulan puasa,
dan dtg pulak uptown Kota Damansara,
lagilah nampak jammed tue),
Dan rakyat Malaysia suka karaoke..
(Dia nampak ada dua tempat karaoke,
kat Uptown Kota Damansara,
N ramai sangat kat depan tempat karaoke)


Yang paling best...
Aku adalah macam nyanyi2..
Dalam rumah n dalam keta..
Ala biasalah kan bosan..
Tapi boleh pulak dia cakap..
Good voice! Are you a singer?
Aku tergelak besar...




Inilah gambar si budak Jepun..
(Yang pakai baju oren)
Nama dia Manabu..
Yang baju hitam,
Hadi, kawan aku yang belajar kat Jepun,
Yang baju hitam belang kuning,
Kawan aku sama sekolah menengah..




Gambar aku..
Dan si budak Jepun, Manabu.


Hehehe..
Bestlah jugak..
Adalah pengalaman..
Duk ngn orang Jepun..
Walaupun sekejap..
Taulah jugak..
Macam mana diorang ni..



5 comments:

::FAIZ:: said...

Dulu saya kerja hotel, n ada sesetengah org jepun malas mandi, bau badan sgt la.... oh bg duduk rmh kamu. nti saya nak duduk free sebulan blh? hahaha

Unknown said...

aip..uptown kota damansara..dekat giler je kalau nak jupe kawan jepun awak tu kan.. :)

ajinomoto :)

wantie said...

kat office ni ada juga attend banyak client jepun. Dorang ni manyak songeh gak.

english dorang pun sound kelakar gitu. banyak sangar "r" da....

::NureeN:: said...

tp muka dia x nmpk mcm org jepon pon hahhaa....

vendoline said...

rajin lak ko bawak balik umah.aku bila ko nak bawak