SAYANG KOWG!

Friday 3 August 2012

Cerita Satu Ramadhan...



Hari ini aku rasa nak buka cerita...
Pasal cerita mula2 puasa bagi tahun ini..
Bukan cerita sedih..
Jadi tak payah sediakan tisu..


Puasa pertama..
Ibu aku kol aku..
Then tnya aku..
Cuti dah minta ke..
Untuk raya...
Then siap dah tanya..
Baju raya dah beli?


Ayah aku pun sama...
Hantar mesej kat aku..
Then cakap..
Tahun ni aku kena bayar zakat sendiri..
Tak macam tahun2 sebelumnya..
Ayah aku yang bayar..


Pointnya kat sini..
Aku dah dewasa rupanya..
Dah kerja..
Dah ada duit sendiri..
Kena tanggung diri sendiri..
Dulu tak payah minta cuti nak raya..
Cz kalau raya..
Mesti sekolah atau universiti..
memang dah bagi cuti..
tak perlu minta2...


Aku pun dah ada duit sendiri..
Kena beli baju raya sendiri..
Dan memang kena bayar zakat sendri la..
tak kan la nak mengharapkan ayah aku lagi..


Tak sedar..
masa cepat berlalu..
Hmmmm...
Dan paling penting..
tahun ini juga..
tak macam tahun sudah..
Aku yang kena bagi duit raya...
Hehehe...



9 comments:

khaifaiz said...

dah mula berdikari... kejap lagi dah nak beristeri... hahaha...

hai bro

qasehraihan said...

waaaaaa...dah boleh cari calon dh tu.hehe

cik.einaaa said...

selamat hari raya..hehehehe;p

a.R said...

bgus3... dah mula merasakan tanggungjawab dah tu....

wantie said...

bagus bagus... dah faham tanggungjawab. Pas ni jadilahinsan dewasa yang penuh dengan tanggungjawab..

then baru leh nak jaga anak org k.

Unknown said...

wah dah bosar anak omak.. :D

hazwan hairy said...

haaa sma lah...blh khwin dh la cmtu..haha..slmt hari raya :p

emarieys said...

kena sediakan duit raya lebih lebih yer..hehehe

- abdul hadi abdul muti - said...

ko ni yang kat kedah budak dpa tu kan? haha