SAYANG KOWG!

Friday, 3 August 2012

Cerita Satu Ramadhan...



Hari ini aku rasa nak buka cerita...
Pasal cerita mula2 puasa bagi tahun ini..
Bukan cerita sedih..
Jadi tak payah sediakan tisu..


Puasa pertama..
Ibu aku kol aku..
Then tnya aku..
Cuti dah minta ke..
Untuk raya...
Then siap dah tanya..
Baju raya dah beli?


Ayah aku pun sama...
Hantar mesej kat aku..
Then cakap..
Tahun ni aku kena bayar zakat sendiri..
Tak macam tahun2 sebelumnya..
Ayah aku yang bayar..


Pointnya kat sini..
Aku dah dewasa rupanya..
Dah kerja..
Dah ada duit sendiri..
Kena tanggung diri sendiri..
Dulu tak payah minta cuti nak raya..
Cz kalau raya..
Mesti sekolah atau universiti..
memang dah bagi cuti..
tak perlu minta2...


Aku pun dah ada duit sendiri..
Kena beli baju raya sendiri..
Dan memang kena bayar zakat sendri la..
tak kan la nak mengharapkan ayah aku lagi..


Tak sedar..
masa cepat berlalu..
Hmmmm...
Dan paling penting..
tahun ini juga..
tak macam tahun sudah..
Aku yang kena bagi duit raya...
Hehehe...



Post a Comment