SAYANG KOWG!

Thursday, 9 August 2012

Review Novel : Antologi Jiwa Kacau



Dua minggu aku ambil masa..
Untuk habiskan novel Antologi Jiwa Kacau ni..
Busy lah..Tak sempat..
Untuk baca dan menghabiskannya..
Tapi dua hari lepas..
Dah khatam baca..





1) Tragedi Di Lampu Isyarat

Tajuknya aku tak berapa suka..
Tak catchy untuk menarik perhatian pembaca..
Jalan ceritanya..Ok2 je la..
Tapi ada certain2 part..
Yang aku tak suka..
Tak aku tak leh cerita kat sini..
Nanti korang akan tau ending dia..
Penilaian: 3/5


2) Menari Dalam Duka

Sangat excited..
Bila baca cerita yang ini..
Walaupun jalan cerita yang biasa..
Yang macam yang selalu kita baca..
Tapi best la..
Banyak benda yang aku tau..
Pasal hieraki geng2 dadah..
Pasal cara bacaan Al-Quran..
Tapi ending dia..
Sangat2 tak best!
Macam tergantung
Penilaian: 3.5/5


3) Dendam Bunga Dahlia

Cite ni best!
Perkembangan watak pun best..
Dia cerita satu persatu..
berkenaan dengan watak dalam cerita ini..
So..watak berkembang dengan baik..
Ending dia sngat2 terbaik!
Penilaian: 4/5


4) Buru Bayangan Luka

Cerita paling best..
Dalam antologi ini..
Lagi best kalau..
Dia menjadi satu novel..
Bukan dibukukan secara antologi..
Pembunuh dalam cerita ini juga.
Disembunyikan dengan agak baik...
Walaupun sebenarnya boleh je teka..
Penilaian: 4.2/5


5) Cinta Berdarah
Errr...Cerita yang paling..
Aku tak suka..
Dalam antologi ini..
Aku tak paham..
Macam mana dia boleh sampai..
Kat tempat kejadian pembunuhan tunang dia..
Tapi kalau dia tau sekalipun di awal cerita..
Kenapa dia tanya seorang pakcik..
Apa nama kampung itu?
Blurrr terus aku..
Penilaian: 2.5/5


Overall,
Boleh la beli..
Untuk dibaca saat2 boring..

Post a Comment