SAYANG KOWG!

Friday 31 August 2012

Alexa Rank, Pencapaian Yang Membanggakan..




Korang tahu tak apa itu Alexa Rank? Kalau blogger tegar, sah-sah la tahu malah pakar dalam Alexa Rank ini. Sebenarnya, Alexa Rank ini adalah ranking yang dibuat oleh Alexa berdasarkan jumlah pengunjung pada blog. 


Nak tengok betapa popularnya blog seseorang, kita kena tengok kepada jumpal nombornya. Semakin kecil Alexa Rank sesebuah blog, maka blog itu makin popular. Korang tak faham lagi? Meh aku tunjukkan...


Mula-mula korang masuk Alexa.com. Kemudian korang letaklah link korang kat situ untuk uji Alexa Traffic Rank anda. Contoh macam aku punya hari ini, 31 August 2012 ialah 7, 084,394 di seluruh dunia. 


Jom kita uji pula ranking blogger popular macam Ben Ashaari Mengikut Alexa Traffic Rank, blog abg Ben ini pula di kedudukan 63, 294! Kita tengok seorang lagi iaitu Hanis Zalikha.  149,981! seorang lagi, Fatin Liyana, ranking ke 149,099!


Maksudnya, kalau dikira Alexa Traffic Rank hari ini, abg Ben Ashaari paling popular, diikuti oleh Fatin Liyana, Kemudia Hanis Zalikha, pastu baru aku! Haha..Nak juga interframe! Haha.. Tapi ingat, Ranking Alexa ini akan berubah setiap hari.


Contohnya, 03/08/2012 Alexa Trafiic Ranking aku adalah 10,278,400. Kemudian pada 08/08/2012 aku berada di kedudukan 7,224,146. Tapi hari ini 31/08/2012, aku kat tempat 7,084,394! nampak tak?Nampak tak? Makin bagus ranking aku! Haha...


Korang semua checklah korang kat ranking berapa.  Lagi satu, kalau apa-apa info yang aku bagi kat atas, tak tepat, atau nak tambah apa-apa, bagitahulah ye. aku pun bukan pakar sangat dalam blogging ini. Kongsi-kongsi lah yerk!


Selamat Hari Merdeka ke 55 semua!



12 comments:

Preity Zinta said...

selamat hr merdeka abg umar..merdekakan gaji mu demi belanja ku..kah9

Liyana Izzati said...

Haha. Oh macam tu rupanya. Blog saya punya hari ni 4,894,184. Haha.

Hans Hanis said...

blog aku 761,631.....hehehehe

qasehraihan said...

takot nak try..angka apalah yg kuar nat..haha

entry gambar raya kita..

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/entry-gambar-qasehraihan-julung2-kali.html

sal ya said...

tak berapa mahir pasal alexa ni sbb tak pernah kisah pun. hehee...

Unknown said...

terima kasih atas pengkongsian.. :)

Aing said...

kesimpulanya..

aku sayang malaysia!!

Uji Hussein said...

Tiap2 hari check Alexa.

kurus said...

tq SHARING DIKK
skrg jugak akk nak kesana akekeke

Unknown said...

salam merdeka...

Anonymous said...

dont show ur stupid face

Anonymous said...

i almost warmit