SAYANG KOWG!

Monday 1 April 2013

Aku Bengang Kalau..



Bengang betul aku tadi. Tadi pergi beli makanan tok lunch. Lapar gila hari ini. Biasalah hari Isnin. Kalau dah stress dan mood kerja kurang , mood makan mencanak naiklah. Lapar aja kerja today. 




Pergi kedai makan, amik makanan untuk bungkus. Aku jarang sangat makan kat kedai. Rase macam membazir masa aja makan kat kedai. Baik duk office mengadap internet sambil makan. Lagi best!


Bila selesai bungkus, aku pun nak bayar kat kaunter. Aku keluarkan duit not RM 20. Tetibe, makcik cashier juga merangkap owner restoren tu membebel. Marahkan aku sebab bagi duit besar. Dia tak cukup duit kecil tok pulangkan balik kat aku.


Memang bernanah lah aku! Dah tau ko buka kedai makan dan melibatkan duit keluar masuk tak boleh fikir ke orang bagi duit besar dan kau kena pulangkan duit baki? Takkan ko expect tiap kali orang datang kedai ko, bagi duit, sama amount dengan apa yang ko charge?


Memang geramlah aku orang macam ni. Tak payah buka kedai makan lah kalau tak de duit kecik. Bukak Money Changer lah! 


Mood: Makan nasi berulam kemarahan!


10 comments:

Dikbee said...

Sabar2... makcik tu sesungut kot.maklum ler bulan mengambang..... muahahaa

Anis Zainudin said...

penah jugak jd mcm niey..tu la..ptut nye dye sediakan la duit kecik awal2..niey nk menyusahkan org pulak..

Unknown said...

die marah?

kuang ajak

org len pun xde duit kecik tapi ckpla bebaik

haiyooo

muka ensem mcm ko pon kene mara eh umar ekekeke

Anonymous said...

sabar bayk2 dik !

♥cikmOt♥ said...

makcik tu jeles kat kamu dik....
naper tak kasi note rm100 baru tul2 nanah telinga dengar dia bebel...hehehe

wantie said...

sabor..sabor.. mak cik tu bengang sebab nak April Fool kan ko tu. hahahah.. kang dah terkena.

suka hati le mak cik tu sebab berjaya mengenakan kamu. jg marah ar..

a said...

kui3.. sabor jek lah.. makcik tuh pon satu.. kan dah ade org makan nasi ngn ulam marah..=.="

Unknown said...

sabar
aah..kengkdg pernah gak kene camtu
klo tanye elok2 xpe..siap marah2 lg..sakit hati
sabarrrrrrr
janji kenyang :)

Yana Sakura said...

Huh! Saborr je lhaa..

Bengang giler kot bile kna cmneh..

Pasnie jgn harap ler dtg kedai tu ag *ade pnglmn kna cmni.. wewww ~_~

kita lak kna g pecah duit.. hurr..dh nk stat emo.. baek larik dlu sblm pnjg citee..err..

cian abgku ini mkn pn xdak feel dh..
@.@"

Faridzuan said...

Mohon bersabar bang. Manusia ni ada macam-macam, susah kita nak jangkakan. Yang penting kita bersangka baik, manalah tahu mak cik tu baru kematian anak kucing kesayangannya sehingga membuatkan moodnya down, eh macam tak masuk akal pula. Hehe. Apapun bawa bertenang ya! Relaks brother!