SAYANG KOWG!

Tuesday 2 April 2013

Mimpi Sakit Tekak



Semalam aku dapat satu mimpi. Aku mimpi tekak aku sakit sangat2. Aku tak mengerang kesakitan ataupun kuarkan suara. Yang aku nampak, aku pegang leher aku seakan-akan mencekik leher sendiri, dan muka memang menampakkan tekak aku sakit sangat.




Bangun pagi, aku terasa tekak aku perit sangat2. Rasa ada benda dalam tekak yang minta dikeluarkan. Kahak. Banyak kali aku kuarkan kahak tu. Tapi still ada lagi.


Pelik, wo! Aku mimpi aku sakit tekak, bangun2 memang sakit tekak betul. Badan pun rasa panas nak demam. Adoyai, sumpah tak larat sangat2!


Orang cakap, mimpi mainan tidur. Bukan boleh percaya pun pasal mimpi. Tapi ada juga orang cakap, kalau kita mimpi, tapi tak bunyi suara langsung, itu tandanya, mimpi tu betul. Sama macam kes aku. Aku mimpi tak keluar pun suara, last2 mimpi tadi kenyataan.


Tapi jangan percaya sangat. Maybe kebetulan aku mimpi sakit tekak, esoknya sakit tekak betul. Dah Allah takdirkan aku nak sakit tekak, nak buat macam mana kan.



10 comments:

::FAIZ:: said...

take care

Unknown said...

erkkk ko da xsht?

mohon jaga diri beb

12 hb ni jngn lupe LOL

wantie said...

sekarang cuaca panas ni. minum banyak air. tapi kalau dah Allah nak kurangkan dosa kita, dia bagi sakit tu. redha...

get well soon.

Anonymous said...

jaga diri yer, minum air masak byk2 sikit, musim panas skang ni !

Faridzuan said...

Semalam saya mimpi pelik, saya mimpi saya jadi musuh dengan kawan saya sendiri, eh. :3

Unknown said...

ada juga mimpi merupakan satu petunjuk... jaga diri yer moga cepat sembuh

hazwan hairy said...

ak la ni sakit tekak..haha..bab mimpi dh lma xmimpi penat gila skrg blik terus td..haha

Unknown said...

harap2 sekadar minpi ja ya..

THE AUTHOR said...

Alamak ..kenapa mimpi sakit tekak.
Kalau mimpi dtak der suara dapat duit..kan best..hahahahha

Jokes bro...by the way saya harap cepat sembuh yek..
Orang kata kalau nak sembuh makan asikrim..
Aku pun tak pernah cuba pun..hahaha

Unknown said...

get well soon bro! banyakkan minum air masak tau :)