SAYANG KOWG!

Monday 22 April 2013

PRU 13: Cara Kempen yang Kotor dan Racist!


Pilihanraya ke 13 dah makin dekat. 5/5/2013 tarikh kita mengundi. Sekarang, macam2 kempen keluar kat ceramah, banner, surat khabar dan lain2 media. Baik dari Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat. 


Tadi aku buka dan baca satu surat khabar. Terkejut beruk aku bila tengok dua iklan ini. Aku bukan penyokong Pakatan Rakyat. Bukan juga Penyokong Barisan Nasional. Tapi bagi aku, cara kempen ini dibuat sangat2 racist.


Tak caya?






Pandai2 lah korang menilai sendiri ayat yang ditulis. Tolonglah, kalau nak berkempen pun guna cara yang bersih dan jangan racist!


6 comments:

||aLeaSaRa|| said...

yelah agak2lah kot.hurm cptlah hbs pilihanraya dh meroyan tgk tv n berita he3...

Fazlina Ridzwan said...

lahaiiii...kito ado otak, pk sendiri yooo...jgn tpengaruh dongan kempen camni...apo pon, den totap sokong tok guru...eh, undi adalah rahsia..

CD said...

lagu kat tv tu, punya la suruh pemimpin berkaliber bagai.. bila nak pilih pemimpin berkaliber, cara camni lak dorang guna.. haih.. saya dah stop tengok berita dan bc surat khabar.. rasa pemikiran ni dikotori dengan cara dorang ni.. haish.. rasanya, cukup la fb penuh dengan benda2 camni..

wantie said...

tak tau lah nak cakap dah semakin teruk dari hari ke hari. kami kat penang ni lagi lah. dah DAP pun kuat kat Penang...

kempen dari rumah ke rumah lagi lah..

budaksalahcakap said...

iyap actually banyak je..iklan2 yang secara terang-terangan atau secara tersirat...

Unknown said...

no komen kbai