SAYANG KOWG!

Friday 21 September 2012

Persediaan Sebelum Berangkat Ke Hanoi, Vietnam...




Hari ini, baru ada mood untuk bercerita tentang Company Trip kami ke Hanoi pada 15 September yang lepas. Sebenarnya, aku tak tahu nak mulakan dari mana. Hari ini baru timbul idea..haha..



Sebelum berangkat ke Hanoi, perkara paling penting selain passport dan boarding pass ialah tukar duit kepada mata wang Vietnam. Vietnam menggunakan dua mata wang iaitu Dong dan Dollar. 


Aku hanya tukar kepada Dong. Sebab kalau tukar Dollar memang rasa sikit aja lah. Aku hanya tukar RM 200 Malaysia. Dapatlah 1,280,000.00 Vietnam Dong! Wah, rasa macam kaya sangat-sangat bila dapat pegang duit juta-juta.





1,280,000.00 Vietnam Dong



20,000.00 Vietnam Dong




100,000.00 Vietnam Dong


Selain itu juga, sebabkan kat sana nanti kami akan adakan Treasure Hunt, company dah bekalkan setiap sorang beg galas, topi dan tshirt untuk pakai kat sana. Jadi, wajiblah untuk bawak barang tersebut.




Lagi satu, untuk company trip ini, kami adakan pertandingan karaoke. Tema malam pertandingan karaoke ialah 70 an. Tapi sebabkan aku malas, aku tak pakai pun baju 70 an. Aku just bawak baju biasa-biasa aja. 


Dah siap packing! Tunggu entry seterusnya!



1 comment:

wantie said...

merasa jugak ko pegang duit juta juta & ratus ratus ribu yer. tak kisahla walapun bukan matawang malaysia.

apa ko dapat masa treasure hunt tu dik oi?