SAYANG KOWG!

Tuesday 25 September 2012

Mohd Ridhuan Tee Abdullah : Masih Adakah Ketuanan Melayu?




Alhamdulillah..Setelah dua bulan buku ini aku peram kat rak buku, akhirnya dah berjaya membacanya sampai habis. Bukan apa, aku sibuk dengan benda lain. Kalau tak sibuk, mood untuk membaca tak ada.  Tapi kalau dah ada mood, satu buku boleh habis cepat.


Kali ini aku dah khatam buku karya Mohd Ridhuan Tee Abdullah. Sebenarnya, buku ini merupakan kompilasi penulisan Dr Ridhuan dalam Utusan Malaysia dan juga Mingguan Malaysia dalam tahun 2009-2010. Buku ini mula diterbitkan pada 2011.







Kadang-kadang kita tak sedar dan lupa tentang nasib kita sebagai orang Melayu di bumi Melayu ini. Bila aku baca buku ni, memang membakar semangat Kemelayuan aku. Sumpah!


Banyak benda yang dikupas oleh Dr Ridhuan ini. Antaranya, tentang nasib bahasa Melayu yang dipinggirkan di Malaysia terutamanya di sekolah vernakular, tentang judi dan arak di Malaysia, isu murtad, isu ketuanan Melayu dan sebagainya.


Jadi, dapatkan buku ini kat pasaran.


4 comments:

MalizaMah said...

Mcm perlu dptkan jerrr

boni kacak said...

takut nanti terus hilang melayu di Malaysia ni... :(

Si Matatajam said...

Banyak hak kita dah ditarik balik..hu hu..sedih..

Bitt (double IS) said...

suka tajuk buku ni...sinopsis dari kamu pon manarik...ni yg tertarik :)