SAYANG KOWG!

Monday, 3 September 2012

Kisah Kunci Bilik dan Kad Jusco..




Ingat tak kes, yang aku terhilangkan kunci motor aku dan terpaksa pinjam motor kawan aku untuk pergi kerja? Tak ingat? Tak tahu? KLIK SINI.


Hari ini, kejadian yang lebih kurang sama berlaku lagi. Tapi kali ini, bukan kunci motor, tapi kunci rumah dan kunci bilik. Dan kali ini pula bukan terhilangkan, tapi tertinggal kat office.


Tadi kitaorang ada badminton. Saja main badminton dengan kawan-kawan office. Sebabkan nak cepat pergi main, aku tak perasan yang aku tertinggal kunci rumah dan kunci bilik atas meja.


Lepas main badminton, balik rumah. Tapi bila sampai rumah, baru perasan yang kunci rumah dan bilik tak ada. Nak pergi office pula kunci office aku memnag tak pergi. Nak minta dengan officemate semua rumah jauh.


Terpaksalah tunggu kawan serumah aku. Tapi yang jadi masalah bila dapat masuk, bilik pula tak leh buka. Terpaksalah guna kad Jusco untuk buka. Dah usaha, peluh minitk, barulah dapat buka.


Lalai kan aku? Adoyai. Aku pun tak tahu la. Muda lagi, baru 23 tahun. Tapi dah lupa macam-macam. Bak kata orang, nasib baik "benda itu" mlekat. Kalau yang jenis boleh cabut, dah lama hilang jugak!


Post a Comment