SAYANG KOWG!

Tuesday 11 September 2012

Sofia Jane Pegang Watak Sebagai Tun Dr Siti Hasmah..




Pernah dengan pasal teater Tun Dr Siti Hasmah? Teater Tun Dr Siti Hasmah sepatutnya dipentaskan pada 30 Ogos lalu, namun disebabkan beberapa perkara, pementasan teater itu terpaksa ditunda. Pelakon dan pengarah untuk teater ini juga ditukar.





Pada mulanya jawatan pengarah teater dipegang Adlin Aman Ramli. Tapi untuk pementasan teater Tun Dr Hasmah yang dijadualkan berlansung pada 14 September ini, jawatan pengarah teater dipegang oleh Erma Fatima.


Bagi watak Tun Dr Hasmah pula, Sofia Jane dan Lisa Surihani diamanahkan untuk membawa watak tersebut bagi menggantikan Erra Fazira. Lisa Surihani akan membawakan watak Tun Dr Hasmah semasa Tun masih muda dan baru berkahwin.


Wow! Nama-nama hebat yang bakal membintangi teater Tun Dr Hasmah ini. Kalau diberi peluang aku pun nak tengok macam mana kehidupan Tun Dr Siti Hasmah dipentaskan di teater.


Kalau korang nak tahu., Tun Dr Siti Hasmah merupakan doktor wanita melayu pertama di Malaysia. Membanggakan, kan? Wah..nak tengok, nak terngok, nak tengok!!!


7 comments:

emarieys said...

bangga dengan Tun Dr Siti Hasmah...

wantie said...

tu la kan, Tun Dr. Siti Hasmah ni walaupun dulunya isteri perdana menteri dan sekarangdah kaya raya. tapi dia still maintain. lemah lembut soft spoken. memang respek la ngan dia.

Faizal Sulaiman said...

umar, ni blog baru eh?

cik.einaaa said...

citer bik mama xdek ke? hehee..;p
apapa pun memang bangga dengan Tun Dr Siti Hasmah;)

Anonymous said...

mesti best ni

MalizaMah said...

actually leeza tertunggu2 kot nak tgk.. dup dup ditunda... sedih jer rasa.
but leeza really nak kak erra lah..
masa teater tun mahathir, leeza tgk kedua-dua versi. 1. yg ada kak erra, n 2. misha omar...
kak erra lbh menjiwai... thumb up.

Unknown said...

pejuang kemodenan..tokoh yg dibanggakan...