SAYANG KOWG!

Friday 21 September 2012

Perjalanan Ke Hanoi, Vietnam Bermula




15 September 2012, aku bangun pukul 6 pagi. Semuanya sebab tiket flight ke Vietnam pukul 9.20 pagi. Jadi, aku kena cepat. Nak pergi ke KL Sentral dulu. Sebab nak naik KLIA Ekspres.


Terpaksa aku susahkan kawan serumah aku untuk hantar aku ke KL Sentral. Aku dah janji dengan tiga orang kawan sepejabat untuk jumpat kat KL Sentral pukul 7.30 pagi. Lepas sembahyang subuh, aku terus keluar rumah.


Sampai kat KL Sentral cepat-cepat ke kaunter KLIA Ekspres. Jam 7.40 pagi, KLIA Ekspres akan bergerak. Tapi bila kami turun bawah, lagi dua minit lagi sepatutnya tren bergerak, tapi dah bergerak tinggalkan kami. Tak sempat kami nak kejar.





Pukul 8 pagi, barulah tren sampai. Kami naik tren tersebut. Dalam 28 minit kemudian, dah sampai KLIA. Wah, baguslah guna KLIA Ekspres ni. Cepat aja sampai.


Then sementara tunggu semua sampai, memang kami tangkap gambar aja lah kerja. Yelah, kebetulan pula, lama dah tak juma kawan sekerja dari Kuching, Sarawak. Jadi masa ni lah nak tangkap gambar apa semua.





Ini gambar sebahagian pekerja syarikat kami. Dari kedua-dua cawangan. Happylah sebab dapat jumpa semua kawan. Kali terakhir jumpa masa Company Trip tahun lepas kat Chiang Mai, Thailand. Ini gambar semasa kami tunggu departure time.


Pukul 9.20 kami masuk dalam flight. Kali ini kami naik MAS (Malaysia Airlines). Yang bestnya, dalam flight MAS, ada disediakan makanan percuma, surat khabar untuk dibaca, dan juga sesuatu macam komputer kat depan kita untuk dengan MP3 atau tengok video. Memang terbaiklah MAS.






Ini pulak gambar bila dah nak dekat sampai Hanoi , Vietnam. Gambar diambil dari atas flight. Masa tu memang excited dan tak sabar untuk touch down! Hepi waa cakap sama lu!


Dah lah..setakat tu ja dulu. Nanti sambung next entry!




8 comments:

eddie.my said...

selamat berlepas ... dengar cerita sana best ...

Gieyana said...

bestnyer...suka sgt bc kalau bab travelling nie..:-)

MalizaMah said...

seronoknya... waaaaaa

mizsfatima said...

yup..MAS memang best. Airasia kene booking dulu makanan. owhhh...seyes jeles. dah la pernh p thai, skrng ker vietnm lak.huhu

mizsfatima said...

yup..MAS memang best. Airasia kene booking dulu makanan. owhhh...seyes jeles. dah la pernh p thai, skrng ker vietnm lak.huhu

wantie said...

wah.. wah.. siap ada snap gambar awan lagi yer kamu. ni yang wat akak jelez ni. haish.. bila la dapat peluang snap gambo awan dekat dekat ye...

iezzaidaffi said...

vietnam~setakat ni paling jauh aku penah pegi pon sabah bah~ sadis~

ietams said...

Bestnya comp trip ke hanoi
Byk shopping tak