SAYANG KOWG!

Saturday 29 September 2012

Akibat Takut Jumpa Doktor Gigi..



Adoyai! Perkara paling menakutkan dalam hidup ialah jumpa doktor gigi. Pergi klinik, kena cucuk, aku tak kesah. Kena ambil darah pun aku tak apa. Tapi kalau bab yang satu ini, adoyai! Susah betul...


Disebabkan takut nak jumpa doktor gigi, gigi aku tak cantik. Baru umur 23 tahun, tapi dah tiga batang gigi kekal dah cabut. Ini pula, aku tengah menderita lagi, ada dua batang yang nampak macam nak kena cabut. Ada dua lagi gigi berlubang. 


Aku pelik, nak cakap tak gosok gigi, dua kali malah kadang-kadang tiga kali sehari aku gosok. Masa bangun, sebelum tidur memang wajib. Tapi still, gigi aku masih gatal nak rosak dan berlubang.


Ya Allah! Kenapalah nak jumpa doktor gigi pun susah. Argghhh! Aku tak kira. Kali ini, memang kena pergi jumpa doktor gigi. 


Hari Rabu, aku dah ambil cuti. Nak pergi jumpa doktor gigi. Nak suruh dia tampal mana yang patut. Nak suruh dia cabut yang mana yang boleh. Terpaksalah lepas ni pakai gigi palsu. Adoyai!



6 comments:

Unknown said...

Sayangnya, muda-muda gigi banyak yang hilang.

✿INA AINAA✿ said...

huishhhh, sygnyaaa gigi byk dah nak kena cabut.... mesti kurang minum susu ni?? ke suka minum air gas ni?? huhuhu

Unknown said...

Kalau takut jumpa doktor gigi, jumpa laa dengan doktor haiwan. Mintak die tolong cabutkan gigi tu. Amacam? heheh.

wantie said...

akak pun takut doktor gigi juga. tapi kan kat sini ada satu klinik gigi je yang memang best giler. tak sakit.

Adik akak yg kerja kat Ipoh tu pun sanggup datang Penang utk jumpa dr. gigi. haishhh..

Kat Ipoh semua doktor tak dak ke?

MalizaMah said...

Gigu leeza pn x cun juga. Sama lah, takut jumpa dr gigi.

Si Matatajam said...

Mmg seriau kan kalau nk jumpa doktr gigi ni..